Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Ω εαυτέ μου! Ω ζωή!

Robin McLaurin Williams (July 21, 1951 – August 11, 2014)


Δεν διαβάζουμε ή γράφουμε ποίηση επειδή είναι χαριτωμένο.
Διαβάζουμε και γράφουμε ποίηση επειδή είμαστε μέλη της ανθρώπινης φυλής.
Και η ανθρώπινη φυλή είναι έμπλεη πάθους.
Η ιατρική, η νομική, οι επιχειρήσεις, η μηχανική, 
είναι ευγενείς επιδιώξεις, και απαραίτητες για να συντηρήσουν
τη ζωή.
Αλλά η ποίηση, η ομορφιά, το συναίσθημα, η αγάπη..
Γι αυτά μένουμε ζωντανοί.

Όπως έγραψε ο Whitman:

"Ω εαυτέ μου! Ω ζωή! ..των ερωτημάτων που επιστρέφουν πάλι και πάλι
Των ατέλειωτων ορδών των απίστων - των πόλεων που ναι γεμάτες με ανοήτους..
(κι εγώ, κάθε στιγμή να με τύπτω.. 
..γιατί απ όλους ο πιο ανόητος, ο πιο άπιστος είμ' εγώ..)
Των ματιών που ποθούν, μάταια, το φως
-των μοχθηρών αντικειμένων - των μαχών που ποτέ δεν τελειώνουν
Των πενιχρών αποτελεσμάτων, σε όλα..
Του πλήθους, γύρω μου, σερνάμενων και αχρείων..
Των άδειων, άχρηστων χρόνων των υπολοίπων
-κι εγώ ένας ακόμα μέσα στο κουβάρι αυτών 
των υπολοίπων..

Το ερώτημα, Ω εαυτέ μου! το τόσο θλιβερό να επιστρέφει:
Ποιο το νόημα σ' όλα αυτά, Ω εαυτέ μου, Ω ζωή;

Απάντηση:
Ότι βρίσκεσαι εδώ. Ότι η ζωή υπάρχει, 
όπως και η μοναδικότητα του καθενός μας.
Ότι το πανίσχυρο παιχνίδι συνεχίζεται, 
και η συνεισφορά σου θα ναι ένας στίχος."




Ποιος θα ναι ο δικός σου στίχος;

(μετάφραση: Λιλάκι)




Walt Whitman (1819–1892). Leaves of Grass. 1900. 

O Me! O Life! 

O ME! O life!... of the questions of these recurring; 
Of the endless trains of the faithless—of cities fill’d with the foolish; 
Of myself forever reproaching myself, (for who more foolish than I, and who more faithless?) 
Of eyes that vainly crave the light—of the objects mean—of the struggle ever renew’d; 
Of the poor results of all—of the plodding and sordid crowds I see around me; 5
Of the empty and useless years of the rest—with the rest me intertwined; 
The question, O me! so sad, recurring—What good amid these, O me, O life? 

Answer.
That you are here—that life exists, and identity; 
That the powerful play goes on, and you will contribute a verse.



(Ο ηθοποιός Ρόμπιν Γουίλιαμς βρέθηκε νεκρός στο σπίτι του στην Καλιφόρνια στις 11 Αυγούστου του 2014. Πρωταγωνίστησε σε πολλές και σημαντικές ταινίες, αλλά και -κυρίως- σε εμπορικές. Το ταλέντο του ξεχείλιζε πάντα, ακόμα και μέσα απο εύπεπτα σενάρια. Ο Κύκλος των Χαμένων Ποιητών όμως (Dead Poets Society) , ταινία του 1989, ποτέ δεν θα εξηγηθεί ούτε θ αναλυθεί πλήρως. Γιατί περιέχει άπιαστη, ποιητική ουσία που δε χωρά στα κουτάκια του νου.)






2 σχόλια: