Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Κιμαδόπιτα λαχταριστή με γιαούρτι και τυρί




Κιμαδόπιτα
λίγο λιγότερο από μισό ποτήρι καλό ελαιόλαδο
1 κουταλιά σούπας γεμάτη βούτυρο αγελάδας (και λίγο για το άλειμμα του σκεύους)
400 γραμμάρια κιμά (μοσχαρίσιο ή ανάμεικτο μοσχάρι-κοτόπουλο για ακόμα πιό ελαφρύ) μαγειρεμένο κλασσικά με ντομάτα λάδι και κρεμμύδι και λίγο αλατάκι, και στραγγισμένο καλά απο τα υγρά μετά.
1 1/2 ποτήρι γιαούρτι στραγγιστό (καλύτερα TOTAL ή COMPLET που είναι τα πιό γλυκά γιαούρτια)
1/2 κουταλάκι του γλυκού μαγειρική σόδα
5 αυγά
κίτρινο τυρί τριμμένο (1 ποτήρι περίπου, αν θέλετε και λίγο ακόμα)
λίγο αλάτι
λιγότερο απο μισό πακέτο φύλλο κρούστας.
Εκτέλέση:
Σχίζω το φύλλο σε λωρίδες, το τοποθετώ αραιά σε ταψί φούρνου και ψήνω στους 190 (για 15 περίπου λεπτά) μέχρι να ροδίσουν καλά τα φύλλα. Αφήνω έξω απ το φούρνο να κρυώσουν για κανένα δεκάλεπτο. Εν τω μεταξύ ετοιμάζω την κρέμα.
Σε λεκανίτσα βάζω το λάδι το οποίο το έχω προηγουμένως ζεστάνει ελαφρά, έχω λιώσει μέσα και το βούτυρο, και τα έχω αφήσει να έρθουν σε θερμοκρασία δωματίου.
Προσθέτω εναλλάξ ένα ένα τα αυγά και γιαούρτι κουταλιά κουταλιά, χτυπώντας με πηρούνι. (αφήνω το μισό ποτήρι γιαούρτι για το τέλος). Οταν βάλω τα υλικά και έχω μια απαλή κρέμα, σε ένα ποτήρι ανακατεύω το υπόλοιπο γιαούρτι με τη σόδα. Τα προσθέτω στο μείγμα μου, χτυπώντας με πηρούνι και πάλι.
Αδειάζω το μείγμα μου σε βουτυρωμένο σκεύος (μεγάλο πυρέξ ή πυρίμαχο, χωρητικότητας περίπου μισής απο τη βαθιά λαμαρίνα φούρνου, αν θελήσετε να φτιάξετε την πίτα σε τέτοια λαμαρίνα διπλασιάστε τη δόση για όλα τα υλικά). Μέσα εκεί προσθέτω τον καλά στραγγισμένο κιμά, το τυρί και τα φύλλα τα οποία τα έχω τρίψει με τα χέρια να γίνουν ακόμα μικρότερα κομμάτια, 1 η 2 εκατοστά σε μήκος. Ανακατεύω καλά με κουτάλι να καλύψει η κρέμα όλα τα υλικά και να έχω ένα ομοιογενές μείγμα. Στρώνω και με το χέρι απο πάνω αν χρειαστεί, να είναι η επιφάνεια λεία.
Ψήνω στους 190, σε προθερμασμένο φούρνο για 30 λεπτά περίπου, εκεί σκεπάζω το πυρέξ ή το πυρίμαχο με αλουμινόχαρτο και ψήνω για 15-20 λεπτά ακόμη, ως να είναι ροδισμένο καλά απο πάνω και να έχει ψηθεί καλά απο κάτω (ανασηκώνω λίγο με μια σπάτουλα και ελέγχω).
Καλή επιτυχία!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου